Stresszkezelés tréning
Felnőttképzési nyilvántartás alapján futó képzési program
(Nyilvántartási szám: B/2020/004020)
A munkahelyi stressz jelensége egyre általánosabbá válik. Sokszor természetesnek vesszük, hogy feladatainkat csak jó adag stresszt kibírva, átvészelve teljesítjük. Azonban tekintve, hogy életünk harmadát a munkahelyünkön töltjük, fontos odafigyelni, hogy kiküszöböljük a hosszan tartó negatív stressz káros hatásait.
A distressz rontja a munkavállalók fizikai egészségét (alvászavarok, gyomorpanaszok, szív- és érrendszeri betegségek), emellett teljesítményét is, mert figyelmetlenséget, több munkahelyi hibázást szül. A negatív stressz a vállalatok gazdasági helyzetére is nagy terheket ró: azok a dolgozók, akik stressztől szenvednek, négyszer annyi időt töltenek betegállományban, továbbá a dekoncentráltság miatt alacsony teljesítményhatékonysággal tud működni a szervezet.
A stresszkezelés azért fontos, hogy kivédjük a nagymértékű distresszt, helyébe pozitív, lendületet és inspirációt adó stresszt ültessünk, ami segít munkahelyi kihívásaink hatékony és gördülékeny megoldásában és egészségünk megőrzésében.
A tréning célja
A stresszkezelés tréning célja, hogy a résztvevőknek átadjuk, hogyan tudják azonosítani a negatív stresszt kiváltó tényezőket, amelyek megnehezítik a mindennapi munkahelyi működést. Emellett arra koncentrálunk, hogy a résztvevők fejleszteni tudják stressztűrő képességüket azokkal a módszerekkel és technikákkal, amelyet a képzésen sajátítanak el. Így ahelyett, hogy a múlton vagy a jövőn rágódnának állandó stressz forrásokat teremtve, képessé válnak a jelenre koncentrálni, és a stresszt pozitív hajtóerőként felhasználni a munkájuk során.
A tréning tematikája
- A stressz fogalma, kialakulása, működése
- A stressz felismerése, kezelése, a stressz mérése
- A frusztráció, a düh és a harag
- Az érzelmek és indulatok tudatosítása, kezelése
- A folyamatos stressz hatásai: burn out
- Asszertivitás a konfliktusok kezelésében
- Egyéni stressz-kezelési módok, technikák
Milyen készségeket fejleszt?
- probléma-megoldási képesség
- empátia
- együttműködési készség
- stressztűrő képesség növekszik
- konfliktuskezelési képesség
- asszertivitás
Kiknek ajánljuk?
Azoknak a vezetőknek és munkavállalóknak, akik szeretnék az elkerülhetetlen munkastresszt jól kezelni, akik felismerik, hogy azt előnyükre is fordíthatják, ha fejlesztik a stresszel való megküzdési tudásukat. Azok a vezetők, akik odafigyelnek a saját stresszoraikra, és megtanulnak velük bánni, kiegyensúlyozottabban és hatékonyabban tudják meghozni fontos vezetői döntéseiket. Ugyanúgy: a saját stresszforrásaikkal tisztában lévő és azokat jól kezelő munkavállalók eredményes és értéket teremtő tagokként tudnak működni a szervezetben.