Asszertív kommunikáció 

Felnőttképzési engedély alapján futó képzési program 

(Felnőttképzési eng. szám: E-001721/2017/D004)

Hatékony szervezeti kommunikáció

Munkahelyünkön többször tapasztaljuk, hogy a másokkal való kommunikációnk nem feltétlenül alakul úgy, ahogyan azt mi eredetileg tervezzük. Személyes életünkben és munkahelyi közegben sem könnyű úgy érvényesíteni az érdekeinket, hogy közben ne romboljuk, hanem építsük a kapcsolatainkat.

Sokszor nem mondjuk ki saját vágyainkat, mert önzőnek érezzük, vagy van, hogy nem tudunk nemet mondani a feletteseinknek, mert féltjük az állásunkat. Vannak szituációk, amelyekben nehéz eldönteni, mi lenne a célra vezető kommunikációs stílus: legyünk agresszívak, hogy elérjük célunkat? Vagy maradjunk passzívak, mert akkor senki nem találhat kivetnivalót viselkedésünkben?

Asszertív kommunikáció tréningünk olyan gyakorlatorientált képzés, amely során az elméleti rész átadása szorosan összefonódik a konkrét gyakorlati példák megvitatásával. A résztvevők elsajátítják azokat a kompetenciákat, amelyek segítségével képesek lesznek átlátható és tiszta kommunikációs helyzetek megteremtésére, ami elősegíti a hatékony munkahelyi együttműködést.

Az asszertivitás egy tanulható viselkedési mód, amely segít minket abban, hogy ráérezzünk, hogyan azonosítsuk saját és mások szükségleteit, és hogyan mondjuk ki azokat. Amikor asszertívan kommunikálunk, egy win-win helyzetet teremtünk.

Nem vagyunk elnyomóak a másik féllel szemben, ám nem is viselkedünk passzív, beletörődő módon, hanem őszintén kifejezzük véleményünket a másik fél gondolatainak tiszteletben tartásával. Mindez segít a kommunikációt tisztábbá és gördülékenyebbé tenni, ami nagyban megkönnyíti munkahelyi boldogulásunkat: a feladatok delegálását, csapatmeetingeket, visszajelző megbeszéléseket, az építő kritikák adását és fogadását,  így kiszámítható és stabil kapcsolatokra, kommunikációs hálózatra alapozhatjuk a vállalati terveket.

A tréning célja

A képzés során arra törekszünk, hogy a résztvevők a jövőben magabiztosan és felelősségteljesen tudjanak beleállni hétköznapi vagy akár érzelmileg terheltebb szituációkba, és képesek legyenek olyan eredményes kommunikációra, amely gazdagítja személyes és munkakapcsolataikat egyaránt.

Kiknek ajánljuk?

Olyan vállalatoknak, akik szeretnék hatékonyságukat azzal növelni, hogy gördülékenyebb és átláthatóbb kommunikációs hálózatot építenek ki. Akik vágynak arra, hogy a felettes-beosztott, kolléga-kolléga viszonyok őszinték és felesleges feszültségektől mentesek legyenek, illetve arra, hogy nyugodt és nyílt munkahelyi közegben tudjanak haladni feladataikkal.

A tréning lehetséges tartalma

      Tananyagegység megnevezése: Asszertív kommunikáció

  • Az önismeret  alapjai, a saját magamról és a másikról alkotott kép
  • Passzív, agresszív, manipulatív, asszertív viselkedés jellemzői
  • Asszertív jogok
  • Kompromisszumkészség – konfliktuskezelés asszertív módon
  • Kérdezéstechnika – nyitott és zárt kérdések gyakorlata
  • Mások viselkedésének megértése, elfogadása
  • Aktív figyelem
  • A verbális és a nem verbális üzenetek, a testbeszéd olvasása és kontrollja
  • Az asszertív válaszok hatása a nem asszertív viselkedésre

Asszertív viselkedés

Képzésünk az NSZFH (Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal) által is engedélyezett program. A képzés hivatalos megnevezése: “Asszertív kommunikáció”. Engedélyszáma: E-001721/2017/D004.

A képzés elvégzéséről sikeres részvétel estén egy engedélyezett tanúsítványt kaphatsz, amelyen az alábbi elnevezés szerepel: “Asszertív kommunikáció (Felnőttképzési eng. szám: E-001721/2017/D004)”

Kíváncsi vagy programunk részleteire? Írj nekünk bátran!

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.