Boldogság-tréning
A boldogság szubjektív jelenség, ugyanakkor a munkahelyi boldogságról a legtöbb munkavállaló hasonlóan vélekedik. Azok elégedettek munkahelyükön, akik azt érzik, megbecsülik, elismerik munkájukat, akik megfelelő – de nem túlzott – mértékű kihívással (flow, lásd: Csíkszentmihályi) találkoznak feladatvégzés közben, és jó munkatársi közösségben tölthetik mindennapjaikat.
A szervezeti boldogság megteremtésében a vezetőnek is komoly szerepe van, hisz sokszor ő dönt arról, hogy a dolgozók megélhetik-e saját boldogságukat is a közös projektekben. A munkahelyi elégedettséget szem előtt tartó vezető figyel a közös értékekre, a hosszú távú célok mellett rövid távú, motiváló célokat is kitűz, arra ösztönzi a munkatársakat, hogy tudatosítsák erősségeiket és használják is őket. A folyamatok végeztével pedig kimutatja köszönetét, megbecsülését, és erre kollégáinak is teret ad.
Mindez azért kifejezetten előnyös vezetői stratégia, mert azok a munkavállalók, akik boldogabbnak érzik magukat a szervezetben, elkötelezettebbek a cég felé: 20%-kal produktívabbak, több profitot termelnek, emellett fogékonyabbak az innovációra, vállalati változásokra.
A tréning célja
A tréningen célunk, hogy megmutassuk a résztvevőknek, miért jó és fontos egy vállalatnak – emberi és gazdasági szempontból egyaránt –, ha boldogok a munkavállalói. Rávilágítunk az öröm és elégedettség eredményességgel való összefüggéseire, azonosítjuk a boldogságot hozó illetve gátló tényezőket. Áttekintjük azokat a szokásokat, amelyeket mindenki más és más módon tud felhasználni egyedi stresszkezelő, boldogságkereső szemléletében. Ez utóbbi kifejezetten lényeges, mert a kollektív szervezeti boldogságot, elégedettséget mindig a munkavállalók egyéni pozitív szokásai adják.
A tréning tematikája
- A boldog szervezet jellemzői
- Az öröm mint hajtóerő a szervezetben
- A pozitív pszichológia eszközei
- A munkahelyi boldogság és az üzleti eredményesség összefüggései
- A boldogságcsapdák felismerése, kiküszöbölése
- A hibák, sikertelenségek átkeretezése
- A boldog emberek szokásai
- A boldog és az autentikus élet szintjei
- Hiányszemlélet és teljességszemlélet a szervezet életében
Kiknek ajánljuk?
Minden olyan vezetőnek, aki úgy szeretné növelni a vállalati profitot, hogy a szervezetben dolgozók jóllétét és elégedettségét használja fel hajtóerőként. Akik számára fontos, hogy munkavállalóiktól pozitív visszajelzéseket kapjanak a munkafeladatokra, felettesekre, egész vállalatra nézve. Továbbá azok számára, akik úgy vélik, a „boldog szervezet” cím elterjedése jó üzletpolitika a cég számára, hiszen ez mélyebb elköteleződést válthat ki dolgozóikból, és új munkavállalókat vonzhat be.