Mi a mediáció?


Mediációs folyamatra akkor kerül sor, ha két vitás fél önállóan már nem képes megegyezni egymással. Ilyenkor a mediátor, mint harmadik, pártatlan személy kerül bevonásra, hogy objektív hozzáállásával segítse a felek közötti kommunikációt és segítse a megegyezést. Ennek a harmadik félnek nem kell az adott kérdés szakértőjének lennie, szakmai tanácsot nem is adhat. A mediátornak a mediáció szakértőjének kell lennie.

A mediációs ülés során a vitás felek megtartják az eredmény feletti kontrolljukat úgy, hogy közben a folyamat irányítását átengedik a mediátornak. Közös megoldásuk jövő orientált és reális, hogy az fenntartható és betartható legyen mind a kettejüknek. A mediátor feladata nem csupán az, hogy a hozzá érkezők megállapodásra jussanak, hanem hogy feltárják a szituációhoz kapcsolódó valós szükségleteket, érzelmeket; ezeket átbeszéljék és képessé tegye őket, hogy részt vegyenek egy olyan folyamatban, amelyben jobban megértik a másik érzelmeit, gondolatait, jobban rápillantsanak a saját helyzetükre. 

A statisztikák alapján a mediáció során született megállapodások 90%-át betartják, köszönhetően annak, hogy azokat a felek saját maguk hozzák meg, magukénak érzik, képessé válnak elköteleződni mellette.

mediáció

Ha szeretnéd megtanulni ezt az alternatív konfliktuskezelési formát, vagy szeretnéd igénybe venni mediációs szolgáltatásunkat írj nekünk, és szívesen elküldjük Neked részletes brossúránkat!

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.