Tárgyalástechnika tréning
A tárgyalás olyan folyamat, amelyben információt, időt és emberi energiát használunk fel annak érdekében, hogy másokkal együttműködve, érdekeket egyeztetve elérjük előre definiált céljainkat. A jó tárgyalási technika minden jól működő kapcsolat és üzlet kulcsa, ezért nagyon fontos, hogy milyen technikákat, módszereket választunk a kommunikációnkban.
A tréning célja
Tréningünk célja, hogy olyan módszertani eszközöket adjunk át a résztvevőknek, amelyeket a gyakorlatban a mindennapi tárgyalások alkalmával hatékonyan tudnak alkalmazni. Ennek érdekében a tréning erősen gyakorlatorientált! Teljes mértékben nélkülözzük az elméletet, hiszen magas színvonalú szakmai tapasztalatunk szerint ezen a területen az esetfeldolgozások, szerepjátékok, és a kommunikáció magas szintű gyakorlása nyújt biztos tudást, és fejleszti leghatákonyabban a tárgyaláshoz szükséges kompetenciákat.
A képzés alapját a meggyőzéstechnika képezi, amely elsajátítása a kommunikáció magas szintű gyakorlatát jelenti. A meggyőzés olyan asszertív kommunikációs gyakorlat, amelyben a tárgyaló vezetők a saját önérvényesítésük mellett megfelelő kapcsolatot is ki tudnak építeni, vagy meg tudnak tartani a másik féllel. Olyan készségeket, képességeket érint a fejlesztés, amellyel közvetlenül tudnak hatni a tárgyalófelükre.
Felkészítjük a résztvevőket arra, hogy hogyan védekezzen a manipulatív tárgyalási stratégiákkal szemben. Megmutatjuk, hogyan képviseljék még meggyőzőbben érdekeiket, hogyan használják fel a leghatékonyabban a partnerről megszerzett ismereteiket, hogyan kezeljék könnyebben a tárgyalópartner esetleges ellenérveit, illetve hogyan nyerjék el az asztal másik oldalán ülő fél vagy felek bizalmát.
A tréning tematikája
- Tárgyalástechnikai alapok – üzleti kommunikáció
- Testbeszéd, metakommunikáció
- A meggyőzés készsége, érvelés, befolyásolás
- A win-win helyzet létrehozása
- Asszertivitás és együttműködés, személyiséganalízis
- A célok kitűzése: optimális és minimális cél
- Nehéz és kritikus helyzetek kezelése, konfliktuskezelés.
Milyen kompetenciákat fejleszt?
- hitelesség
- kommunikációs készségek
- asszertivitás
- empátia
- tolerancia
- határozottság
- aktív figyelem
Kiknek ajánljuk?
A tréninget azoknak ajánljuk, akik képesek a nézeteiket, meggyőződésüket kifejteni, és jó megállapodásokat kötni, az az üzleti életben is versenyelőnyhöz tudnak jutni, továbbá azoknak, akik szeretnék elsajátítani azokat a módszertani eszközöket, asszertív technikákat, amelyek segítségével meggyőzőbbek és eredményesebbek lehetnek az üzleti tárgyalások alkalmával. Ajánljuk Önnek a tréninget, ha gyakran tárgyal, vagy kerül olyan helyzetbe, amikor egy fontos dolgot szeretne meggyőző stílusban hatékony érvekkel alátámasztani.